İSKELE KÜLTÜR SANAT VE EDEBİYAT DERGİSİ

İSKELE KÜLTÜR SANAT VE EDEBİYAT DERGİSİ

 

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzün yayın hayatına yeni başlayan  İskele isimli kültür edebiyat dergisine okulumuz müdür yardımcısı İsmail Soydan ve sınıf öğretmenimiz Gül hanım da yazılarıyla katkı sunarak destek vermişlerdir. 
1.   Sayı   1                       ODAK

              Yaptıkları işe canı gönülden adanmış bazı karakterler, tarih sahnesinde birçok önemli işe imzalarını atarken, günümüze dek aktarılmayı başarmış ve isimlerinden övgü ya da nefretle ve bazen de hayretle bahsedilmesini sağlamışlardır. Bunu nasıl mı başarmışlar?

Konsantrasyon ya da yoğunlaşma olarak da tabir ettiğimiz ‘odaklanmak’, insanı bir inancı yaşarken, bir mesleği icra ederken, bir eseri bina ederken ifa ettiği işe olan tutkusu, bağlılığı ve inancı ölçüsünde çok güçlü kılabilir. Hatta onu normal şartlarda başarılması mümkün olmayan işlerde, muzafferiyetlerin mümessili haline getirebilir. İnsanoğlundaki bu cevher,  merceğin güneş ışınlarını bir noktaya toplayıp maddeyi tutuşturması gibi eğer bir odak noktasına kanalize edilirse ortaya ‘mucizevi’ sonuçlar çıkarabilir.

 

 

 

2.     Sayı  2                                             BİLİR KİŞİ

           

Evrende başka kaç gezegende canlı yaşamı hüküm sürüyor bilmiyorum ama, bildiğim bir şey varsa… ‘Bilinç’e seslenmeyen hiçbir var oluş tam manasıyla varoluş sayılamaz. Düşünün ki bir gezegen dolusu inek ve uçsuz bucaksız meralar, sulak alanlar, ormanlar ve canlı yaşamı için her olanak var. Fakat bilinç yok! Böylesi bir gezegenin yaratılmış olması ve hatta içinde gülistanlar var edilmesi nasıl bir amaca hizmet edebilirdi ki?  Bir inek ne anlar  gül dolu bir bahçeden; otlayarak bir baştan öbür başa talan eder güzelim bahçeyi. Hâlbuki gül, koklanıp okşanmayı murad eder. Güzel olanın hakkını ise ancak bilinçli bir varlık teslim edebilir. (Bir adım daha ilerletelim düşünce satrancımızı.) Var eden güç, bilinçle var ettiği için, var oluşu hakkıyla idrak ve izah edecek olan da ancak ve ancak bilinçli bir varlık olmak zorundadır. Bu mutlak bir bilgidir ve tartışma götürecek bir tarafı yoktur.

 

26.03.2025 28

26-03-202526-03-202526-03-2025