T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
HATAY / İSKENDERUN - Mithat Paşa İlkokulu

Duyurular

Ekm

Cumhuriyetin 100. yılı okulumuzda çeşitli gösteriler,okunan metinler,şiirler ve etkinliklerle coşku ve heyecanla kutlanmıştır.

Atatürk'ün 19 Mayıs 1919'da Samsun'a çıktıktan sonra başlatmış olduğu Kurtuluş Şavaşı'mızın zaferle sonuçlanmasından sonra, 29 Ekim 1923 yılında ilan ettiği Cumhuriyet, Türk Milletimize verilmiş en büyük miras ve vazgeçilmez bir değerdir. İşte bu değer, bizleri milli bir devletin onurluir şekilde, özgürce düşünebilen, eşit hakları olan birer ferdi, devletin tek ve gerçek sahibi haline getirmiştir. Devlet yönetme işini, kişilerin, ailelerin, bir zümrenin yada belli sınıfın eline bırakmayan Cumhuriyet sistemi, 1923'ten beri ülkemize büyük katkılar sağlamış, Türk toplumunu millet olma bilincine ulaştırmış, bireyi de vatandaş konumuna yükseltmiştir. Tarihimizin en büyük ve kapsamlı çağdaşlaşma hamlesi olan Cumhuriyet, getirdiği yenilikler ve atılımlar ile Türk insanının ufkunu genişletmiş, ekonomik, sosyal ve siyasal yaşantımız görülmemiş bir dinamizm kazanmıştır.

Eyl

 Türkiye, 22 Şubat 2009 tarihinde eTwinning faaliyetinin üyesi haline gelmiştir. eTwinning Türkiye faaliyetleri, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü bünyesinde kurulmuş olan Ulusal Destek Servisi ekibi tarafından yürütülür. Etwinning faaliyetleri Avrupa'da okul ortaklıklarının kurulması, bilişim teknolojilerinin eğitim öğretim faaliyetlerinde kullanılmasının yaygınlaştırılması, yenilikçi öğretim yöntem ve tekniklerinin Avrupa'da öğretmenler arası paylaşımının sağlanması, öğrenci ve öğretmenlerin bilişim teknolojilerini ve yabancı dili kullanma becerilerinin artırılması amaçlarını taşır.

              Okulumuzda yürüttüğümüz "Masal Ağacı " isimli eTwinning projesinde yaptığımız çalışmalar,  Ulusal Destek Servisi (UDS) tarafından yapılan değerlendirme sonucunda Ulusal Kalite Etiketi ile ödüllendirildi.

              Okullarda yürütülen projeler, eTwinning Platformu Ulusal Destek servisi tarafından  "Pedagojik Yenilikçilik, Müfredat ile Entegrasyon, Ortak okullar arasındaki iletişim ve bilgi alışverişi, Ortak Okullar arasında İşbirliği, Teknoloji Kullanımı, Sonuçlar, etkileri ve dokümantasyon" ölçütleri baz alınarak yapılan genel değerlendirme sonucu eTwinning Ulusal Kalite Etiketi ile ödüllendirmektedir.

              2018-2019 eğitim-öğretim yılı boyunca okulumuzda Okul Müdürümüz Sayın Berivan KUYUBAŞIOĞLU ve Sınıf Öğretmenimiz Sevra ÖZEN koordinatörlüğünde  "Masal Ağacı" isimli eTwinning projesi yürütüldü. 


               Bu süreçte 21. yy eğitim-öğretim yöntem ve teknikleri, WEB2 araçları kullanıldı, etkinlikler gerçekleştirildi ve projeler başarıyla tamamlandı. Yıl boyu yapılan bu iki proje çalışması ile ilgili olarak Ulusal Destek Servisi (UDS) tarafından yapılan değerlendirme sonucunda iki Ulusal Kalite Etiketi ödülü  verildi. 

               Kalite Etiketleri, mükemmel eTwinning projelerine verilmektedir.Projede emeği geçen Okul Müdürümüz Sayın Berivan KUYUBAŞIOĞLU, Sınıf Öğretmenimiz Sevra ÖZEN' i ve öğrencilerimizi tebrik ediyor, başarılarının artarak devamını diliyoruz.

 

Kalite Etiketi Nedir?

            Kalite Etiketi, öğretmenlerin ve okulların proje çalışmaları içinde yaptıkları eTwinning aktivitelerinin yüksek düzeye ulaştığının somut bir şekilde tanınmasıdır. Öğretmenler ve öğrencilerin çalışma gayretleri, Avrupa'daki işbirliği çalışmalarında kaliteye ve açıklığa olan bağlılıkları kamuoyu tarafından teyit edilmektedir.

 

Ulusal Kalite Etiketi ve Avrupa Kalite Etiketi.

 Ulusal Kalite Etiketini kim veriyor?

            Her katılımcı ülkenin Ulusal Destek Servisi (UDS) ,Ulusal Kalite Etiketi için okullar tarafından yapılan başvuruları değerlendirir. Yüksek standarda erişmiş projeleri Kalite Etiketi ile ödüllendirir. Projede görev alan başarılı öğrenciler de ayrıca bireysel olarak 'Kalite Etiketi 'ile ödüllendirilir. 

Ağu

 

 Okulumuzdan 7 öğrencimiz sonuçlara göre BİLSEM i kazanmıştır.Öğrencilerimizi ve ailelerini tebrik ediyoruz.

 

Genel zihinsel yetenek alanında yapılan bireysel değerlendirmelerde Türkiye'nin ilk yerli zeka ölçeği olan Anadolu-Sak Zeka Ölçeğinin (ASIS) kullanıldığı yerleştirme sonuçlarına göre 20 bin 263 öğrenci Bilim ve Sanat Merkezlerine (BİLSEM) yerleşmeye hak kazandı.    BİLSEM'lere öğrenci tanılama ve seçme işlemleri üç aşamada yapıldı. Bu süreçte, belirtilen sınıf düzeylerinde eğitim gören öğrencilerin sınıf öğretmenleri tarafından yetenek alanlarına göre gözlem formlarının doldurularak aday gösterilmesi, aday gösterilen öğrencilerin tablet bilgisayar ile grup tarama uygulamasına alınması ve grup tarama uygulaması sonucunda barajı geçen öğrencilerin yetenek alanlarına göre (genel zihinsel yetenek, resim, müzik) bireysel değerlendirmeye alınması aşamaları yer aldı.   Ülke genelindeki 160 BİLSEM'e yönelik sınavların ilk aşaması olan "grup tarama uygulaması"na 2018-2019 eğitim öğretim yılında 1, 2 ve 3. sınıf düzeyinde yetenek alanlarına göre (genel zihinsel yetenek, resim, müzik) 896 bin 537 öğrenci aday gösterildi. Bu sayı 2017-2018 eğitim öğretim yılında 248 bin 418'di.    BİLSEM yerleştirme sonuçlarına göre, 20 bin 263 öğrenci merkezlere yerleşmeye hak kazandı. Bunlardan 4 bin 414'ünü 1. sınıf, 7 bin 299'unu 2. sınıf, 8 bin 550'sini ise 3. sınıf düzeyindeki öğrenciler oluşturdu.   Yerleştirme sonuçlarına göre, BİLSEM'lere devam eden öğrenci sayısı 42 bin 832'den 63 bin 95'e yükseldi.   Yerli zeka ölçeği (ASIS) ilk kez kullanıldı Genel zihinsel yetenek alanında yapılan bireysel değerlendirmelerde bu yıl Türkiye'nin ilk yerli zeka ölçeği olan Anadolu-Sak Zeka Ölçeği (ASIS) uygulandı.   Resim ve müzik yetenek alanlarında bireysel değerlendirmeye alınacak öğrenciler, illerde kurulan komisyonlar tarafından değerlendirildi.   Sonuçlara, Milli Eğitim Bakanlığının "www.meb.gov.tr" internet adresinden ulaşılabiliyor.   Kayıt hakkı kazanan öğrenciler 26 Ağustos-13 Eylül'de bulundukları il/ilçeye en yakın BİLSEM'e başvurarak kayıt yaptırabilecek.    Sonuçlara ulaşmak için tıklayınız